Friday, March 27, 2015

Monoglutamatul de sodiu.Ce este si cum interactioneaza cu organismul..Delikat ,otrava cu actiune lenta


Ieri,cand luam lumina de la Sf goale care este...cautand dupa niste retete atractive de mancaruri sanatoase am dat cu nasul in niste retete potrivite dietei Dukan  .M-a socat sa vad ca in fiecare ciorba autoarea retetelor adauga delikat.Am vazut delikat-ul ca ingredient in retetele multor bloguri culinare romanesti.Cu ceva vreme in urma,am avut o discutie cu un amic .Si cum eu mi's Gica Contra imi amintesc ca la un moment dat i-am spus ca nu prea conteaza ce manaci ca pana la urma tot mori.Asa este,pana la urma toti murim dar parca as vrea sa mor de moarte buna cum zice romanul,nu chinuita de vreo boala incurabila.Pentru ca mi-au mai crescut radacinile si nu mai sunt blonda pana la scalp,am inceput sa caut informatii despre diverse ingrediente considerate cangerigene sau toxic pentru organism.Azi vreau sa fac vedeta monoglutamatul de sodiu.
Monoglutamatul de sodiu este un aditiv alimenta aprobat inca de UE.Il regasim pe etichetele produselor sub denumirea E620 sau E625.
Efectul acestui aditiv este de a crea senzatii false la nivelul cortexului,astfel creierul va percepe un gust placut care este insa o perceptie falsa.Pana aici nimic rau vei spune,deoarece minciuna este a doua natura a fiintei umane,ce e rau un pic de "machiaj" chiar si culinar.
Hmmmm daca iti spun ca in timp ce minunatul E620 te face sa crezi ca ai mancat ceva delicios iti mai arde si cativa neuroni vei mai fi atat de nepasatoare cand il adaugi in mancare?Monoglutamatul actioneaza ca orice alt drog sintetic,arde neuroni.
Sincer nu prea ai cum sa te feresti 100% de el,pentru ca mai nou este adaugat in aproape orice produs din comert ,tocmai pentru a face ca produsul sa para gustos si sa fie recumparat.
Sa luam un caz particular,baza pentru mancaruri de la delikat.Pentru ca nu am asa ceva in casa,am cautat pe internet o poza cu lista de ingrediente :sare,zahar,monoglutamat de sodiu si asa mai departe.
Am cautat in special delikatul cu legume pentru ca eram foarte curioasa cate legume contine efectiv.Aseaza-te ,n-o sa fie vesti prea bune desi calculam cantitate de legume dintr-o baza cu extra legume.11.3% sunt legume,restul pana la 100% sunt sare,zahar si chimicale.Acum,te intreb eu,de ce ai vrea sa adaugi asa ceva in mancarea ta?
De retinut ca al treilea ingredient din lista este monoglutamatul!!
Daca inca nu stii,ingredientele sunt trecute in liste in oridinea cantitatii.Fiind al treile in lista inseamna ca respectivul produs contine o cantitate semnificativa.
Eu nu-mi bag nasul unde nu-mi fierbe oala,dar in oala mea nu se va mai baga niciodata delikat sau alta baza pentru mancaruri!Tu esti liber sa alegi ce e mai bine pentru ciorba ta!


No comments:

Post a Comment