Friday, March 27, 2015

Ciorba de loboda ,reteta dietetica


A venit primavara!Natura se trezeste la viata.Crangul a inverzit si pasarelele se intorc din tarile calde bla blaaaa blaaaaa.Cam asa erau compunerile noastre din clasele primare.
Mda,in ce univers este asa?Ca pe aici prin Romania peisajul e cam diferit.A venit primavara cu toate asteniile,sensibilitatile si alergiile ei.Ploua mohorat si baltile de pe strazi lasa cratere in asfalt in care poti sa iti rupi masina fara nici un efort.Daca esti norocos te alegi la geam cu un cuib de randunele care te vor capia de cap toata vara,puisorii te vor trezi la 5 dimineata si tie iti va fi imposibil sa scapi de cuib pentru ca ai o inima buna si nu te induri sa strici casa pasarelelor.Bine ai venit in Romania,primavara!Sper sa treci repede si sa vina odata vara .
Urasc toamna ,iarna,primavara.....ploua,ninge,ploua si pe toata linia frig.brrrr
Singurul lucru care imi place la primavara este ca apar legumele si zarzavaturile proaspete.Desi nu am fost fan urzici,spanac,loboda niciodata mi-am propus ca anul acesta sa profit de ele si mai ales sa incerc sa le cumpar din piete.Poate am si o sansa mica sa fie netratate chimic.
Azi facem ciorba de loboda.N-am mai mancat niciodata,trebuie s-o intreb pe mama de ce n-a facut niciodata in copilaria mea.
Serviri :6-8
Dificultate:medie (de fapt e redusa daca stii sa tii un cutit in mana)
Calorii: 40 calorii/portie
Cantitate:4 litri

Reteta este perfecta pentru dieta ,asa ca manaca fara nici o grija ciorba asta de loboda la pranz.Fara paine,da?

Ingrediente:
300 g loboda (cam 6 legaturi mici)
120 g ceapa (2 cepe medii)
200 gr morcov (2 morcovi medii)
100 g radacina de telina
50 g radacina de patrunjel
150 g ardei gras galben
1 lingurita sare roz de himalaya
1 legatura mare de leustean verde
500 ml bors de putina (nu la plic cu monoglutamat)

Mod de preparare:
Am pus intr-o oala 3 litri de apa si am pus oala pe foc.
Am curatat legumele si le-am taiat cubulete (ceapa si ardeiul) si am dat pe razatoarea cu gauri mari morcovul,telina si radacina de patrunjel.
Cand apa din oala a inceput sa fiarba am pus ceapa,telina si radacina de patrunjel.Am lasat focul la mic,nu-mi place sa fierb ciorba pe flacara mare deoarece temperatura extrema distruge multi din nutrientii din legume

Am fiert vreo 15 minute dupa care am adaugat si ardeiul gras si am continuat sa fierb pentru 10 minute.

In timp ce legumele fierbeau la foc domol am spalat foarte foarte bine loboda.Insist pe spalat deoarece loboda poate avea nisip pe frunze si crede-ma nu vrei sa simti nisip intre dinti!
Dupa ce am spalat loboda ,am tocat-o in fasii de cam 1 cm grosime.

Deasemeni intr-o oala mica am pus la clocotit borsul de putina.Cand adaugam borsul in oala cu ciorba el trebuie sa aiba aceeasi temperatura cu ciorba.
Dupa ce am fiert si ardeiul 10 minute am adaugat in ciorba sarea,borsul si loboda tocata.

Am mai fiert ciorba pentru exact 2 minute.Am oprit focul si am adaugat leusteanul tocat fin.Am acoperit ciorba si am lasat aromele sa se infuzeze putin.Dupa 30 de minute ciorba poate fi servita.Este neasteptat de buna chiar si rece.














No comments:

Post a Comment