Thursday, March 26, 2015

Economiseste bani facand cumparaturi din locul potrivit


Cand eram mica obisnuiam sa merg cu mama la piata aproape saptamanal.Am crescut si lenea a devenit cucoana mare.Deh,acum e la moda sa faci cumparaturi de acasa,din fata calculatorului.Azi intamplator am ajuns in dreptul unei piete agro-alimentare si cum statea si ma uitam ca melcul la papuci asteptand sa fie gata masina in spalatorie m-am decis sa arun o privire prin piata.Am fost placut surprinsa sa gasesc multe produse romanesti,adevarat unele de sera dar oricum e bine!Preturile la produsele locale sunt mult mai mici chiar si decat in kaufland sau carrefour .Am cumparat multe produse de sezon,salata verde,ceapa verde,ridichi,,varza verde noua,loboda,leustean,marar,capsuni de sera romanesti.Am gasit chiar si urzici :))).Am facut eu ce am facut si am luat si ceva made in China ,niste nectarie,dar am o scuza,aratau bine :D.Vanzatoarea si sotul ei,niste oameni tare amabili,chiar a fost o placere sa cumpar de la el.Am lasat la ei cam 100 de lei dar pentru ca necatrinele si capsunile nu's chiar "in sezon".
1 kg capsuni carrefour 20 lei----in piata 15 lei
1 kg ceapa uscata carrefour 1,75 lei-----in piata 1,5 lei
1 legatura marar carrefour 2,49 lei-----in piata 1 leu
1 legatura ceapa verde carrefour 3 lei---la piata 2 lei
salata verde in carrefour 5,99 lei---la piata 3 lei pe alese,cei drept nu e spalata si taiata
varza verde 2lei la carrefour----2 lei si la piata
ardei kapia carrefour 11,99 lei---la piata 11 lei
Am mai luat si urzici,1 kg...din astea nu sunt la carrefour :))).

Pe la produsele de origine animala n-am zabovit prea mult,am luat doar 500 gr  branza de vaci,250 gr telemea de capra si 10 oua de la gaini crescute in curte.Total am platit 30 de lei.N-am fost atenta la preturi aici pentru ca ma uitam la produse dar iti pot spune ca la carrefour 10 oua ecologice unt 12,99 lei.

Concluzia mea:mai merg la piata.Nu doar pentru ca sunt produse mai ieftine ci si pentru a sprijini economia locala.Stiu ca nu este foarte important pentru economia Romaniei de unde cumpar eu patrunjel,dar poate fi important de unde cumparam NOI.
In plus ,prefer sa dau banii mei unui om care munceste foarte multa pentru a avea hrana pe masa decat unui patron gras de lant de magazine.
Daca am invatat ceva de la thailandezi in multii ani locuiti in Thailanda,atunci asta este unul din lucrurile invatate,sa cumar produse locale.Foarte rar vei vedea un thailandez sa cumpere produse de import.Asta si pentru ca 500 gr cireste importate costa cam 200 lei.

No comments:

Post a Comment