Sunday, January 31, 2016

Falafel

Imi place cultura Arabeasca.Imi place muzica arabeasca si machiajul dar cel mai mult imi place mancarea.Regret doar ca am descoperit mancarea Arabeasca prea traziu.Falafelul este aperitivul meu preferat ,se prepara foarte usor si se mananca si mai usor deci nu ai nici o scuza sa nu incerci reteta.
Dificultate:scazuta

Ingrediente:
200 g naut uscat
  40 g faina alba
500 ml ulei pentru prajit
1 legatura coriandru verde
1 ceapa medie
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1/2 lingurita cumin macinat
1/2 lingurita coriandru macinat
1/2 lingurita piper negru macinat
1/2 lingurita sare

Mod de preparare :
Nautul se pune la hidratat in apa rece cu 12 ore inainte de a face falafel.

Se scurge nautul si se clateste cu apa rece.Se lasa nautul la scurs bine.

Intr-un blender se pune nautul,sarea si condimentele impreuna cu ceapa si coriandru verde si se pulseaza pana ce se obtine o pasta omogena.


Se transfera pasta de naut intr-un castron curat si se adauga faina si bicarbonatul de sodiu.Se amesteca bine pana se obtine o pasta omogena care poate fi modelata.


Din pasta de naut se formeaza bilute de marimea unei mingi de ping-pong.
Se pune uleiul la incins pe foc mediu si cand este fierbinte se pun bilutele de falafel la prajit.Se prajesc pentru 7-8 minute intorcandu-le in lei.

Falafelul poate fi servit atat cald cand si la temperatura camerei alaturi de sos tahini sau sos de iaurt.

Pofta buna!

Nota:Am incercat reteta si cu naut din conserva si rezultatul nu a fost deloc placut.Nautul fiert este prea moale si pasta pentru falafel are nevoie de foarte multa faina pentru a deveni modelabila.

No comments:

Post a Comment