Monday, January 9, 2017

Supa crema de linte


Eu urmaresc multe canale de youtube si multe bloguri culinare si uneori cand n-am ce face mai citesc comentariile aferente retetelor.De cele mai multe ori sunt laudative dar se mai trezeste cate un nea care n-are ce face in viata lui si plictisit fiind incepe sa arunce cu venin in toate directiile.Ba ca nu se facea asa,ba ca nu se pune aia ori cealalta,ba ca aia se pune inainte si nu dupa celalalta.Nici daca gatitul ar fi stiinta exacta n-ar crea atat de multe controverse.Furtuni in pahare pe jumatate goale .Pana la urma si la coada fiecare manaca ce vrea oameni buni.Si problemele de matematica au mai multe metode de rezolvare daramie o amarata de reteta culinara.Oricum eu n-am pretins niciodata sa fi inventat coada la cireasa asa ca reteta mea de astazi este una fake si cine vrea sa ma critice trebuie sa stie ca mi-s calita si am soriciul gros deci suport multe.Daca n-ai arsenal de injurii macar de o jumatate de ora fara sa te repeti nici macar nu nu merita sa incepi.S facem supa ,zic!Si s-o facem video de data asta. (mai jos reteta scris pentru cine are chef de citit)
Pofta buna!
 
Ingrediente:
30 ml ulei
1 cescuta de linte galbena
1 morcov
1 ceapa
1 ardei
1 bucata de telina (cam de marimea unui ou)
1 cartof mare
2 catei de usturoi zdrobiti
1 lingurita de ghimbir ras
1 frunza de dafin 
1 lingurita menta uscata (optional) 
1/2 lingurita turmeric
1/2 lingurita curry
1/2 lingurita pudra de chimen
1/4 lingurita fulgi de ardei (optional)
sare si piper macina dupa gust

Mod de preparare:
Intr-o cratita se pune uleiul la incins
Se adauga legumele (mai putin lintea si cartoful) si se calesc pe foc mic 5 minute
Se adauga codimentele si se gatesc impreuna pentru 1 minut amestecand continuu
Dupa 1 minut se pune lintea si cartoful si se toarna apa fierbinte cat sa acopere legumele.
Se fierbe supa pentru 30 de minute sau pana ce cartoful este foarte bine fiert.
Cand legumele sunt moi se opreste focul si se scot frunzele de dafin.
Supa se paseaza cu un blender vertical si daca este prea groasa se mai adauga putina apa fierbinte.
La sfarsit se potriveste de sare si piper negru macinat si se serveste calda.
Pofta buna!

No comments:

Post a Comment